zondag 7 oktober 2012

Een Heel Bijzondere Dag

Ik ben weer eens dankbaar. Gisteren was namelijk Een Heel Bijzondere Dag. Een dag van verrassing, verbinding en verwondering.
Het begon 's middags toen we bezoek kregen van de vorige baasjes van Arie, onze adoptiekater. Zij wilden wel eens met eigen ogen zien waar hun lieverd nu leeft. Al snel raakten we over allerlei interessante gespreksonderwerpen aan de praat en zaten we met een biertje en wijntje in de najaarszon.
Halverwege de middag belde dochterlief ons op met de uitnodiging om bij haar vriendinnetje thuis te komen eten, want zij waren aan het koken voor ons. Daar zaten we dus later op de dag gezellig met z'n achten aan tafel en genoten van een Italiaanse maaltijd.
's Avonds kwam onze logé. Ik had uit een re-tweet gelezen dat Boele Ytsma een slaapplaats zocht vlakbij Nieuwegein en daar spontaan op gereageerd. Het werd een heel inspirerend bezoek. Heb er zelfs een concreet plan aan overgehouden waar ik nog even op ga zitten broeden.
Gisteren in bed voelde ik de verwondering. Zo kan het dus ook! Er lopen daar in de wereld mensen rond waarmee ik gemakkelijk kan praten, waarbij ik me bij om mijn gemak voel en waarmee ik interesses deel. Contact met deze mensen is dus niet vooral vermoeiend, maar juist inspirerend.
Ik ben het liefst alleen, hoorde ik mezelf gisteren tegen Boele zeggen. Ja, ik ben graag alleen, maar gisteren bleek weer eens dat ik ook enorm geniet van contact met mensen die op dezelfde golflengte zitten.

Ik geniet van nieuwe, inspirerende contacten.
Ik geniet van uitwisseling van ideeën en dromen.
Ik ontmoet mensen die mij inspireren en waarvoor ik een inspiratiebron ben.



8 opmerkingen:

  1. Wat mooi om te lezen en hoe herkenbaar ook! Zielsverwanten poppen zomaar onverwachts op, en wa een rijkdom brengen ze dan mee.....

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Precies. En ik denk dat ze vaker gaan oppoppen nu ik nog meer besef dat ze overal te vinden zijn :-)

      Verwijderen
  2. Twee namen in het rood (Boele Ytsma) in je blogbericht maakten dat ik een hele tijd op zijn blog heb gekeken, gelezen en geinspireerd werd, ik kende hem niet, dank voor de tip!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, hij is het levende bewijs van zijn eigen onderneming, dat is onmiddellijk duidelijk als je hem ziet. Heb zelf meteen een blender gekocht en maak tegenwoordig ook groene smoothies. Was even wennen voor m'n darmen (pff) maar nu gaat het goed ;-)

      Verwijderen
  3. ik was op dit moment vooral geinteresseerd in zijn innerlijke transformatie die hij koppelt aan de chakra's (mijn nieuwe website gaat heten: www.kleurenreisnaarhartenziel.nl) en de filmpjes van Findhorn, had ik er eindelijk eens een beeld bij.....dag lief stekelvarkentje

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, je kunt veel kanten op met de man, hij heeft al een afwisselende levensreis gemaakt ;-)

      Verwijderen
  4. herken ik zeer veel in, wat is het heerlijk als er opeens wél contact is!

    BeantwoordenVerwijderen