vrijdag 20 juli 2012

Dansen

Laatst werd ik 's nachts wakker en kon niet meer inslapen. Ik lag daar in het donker en realiseerde me heel scherp dat ik vaker wilde spelen en dansen. Dat dat goed voor mij zou zijn. In de tien minuten na dit inzicht schreef ik het gedicht Spelen.
Vandaag vond ik in een oude map dit uitgeknipte verhaaltje van Toon Tellegen. Het gaat over dansen. Dat dansen goed voor je is. Net als zingen trouwens. Een collega in de rouwwinkel vertelde mij laatst dat ze stickers had geplakt met slechts twee woorden erop: zingen helpt. Altijd. Dansen blijkbaar ook. Ik geloof het. Nu nog wat vaker gaan doen.


* Klik op het verhaal om het beter te kunnen lezen * 

2 opmerkingen:

  1. Ja, dansen is goed! Ken je de vijf ritmes dans? Wil ik al een hele tijd doen, lijkt me heerlijk, nog niet van gekomen. Misschien ook iets voor jou?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wauw, dat klinkt heel goed, Marrit! Ik heb er geloof ik ooit wel eens van gehoord, maar nu ik het lees is dit dus precies wat ik wil gaan doen. Bedankt voor deze prachtige tip. Ik ga zeker een open lesavond meedoen als ik weer terug ben!

      Verwijderen