woensdag 11 april 2012

Loslaten doet leven

Do what you love and do it often
If you do not like something, change it
If you cannot change it, live it
If you cannot love it, leave it
Travel often, getting lost will help you find yourself
Some opportunities only come once, seize them
Life is about the people you meet and the things you create with them
so go out and start creating
Live your dream and share your passion
Life is short


Het is er weer ingeslopen: het gevoel dat ik van alles moet en daardoor niet leef. Als ik iets moet van mezelf verander ik namelijk onmiddellijk in een levende dode. Het is jammer dat er nog steeds een paar dagen voor nodig zijn eer ik dit in de gaten heb, maar goed, dat zij zo. Vandaag was er weer een aha-erlebnis. 
Het grappige is dat ik meteen na bovenstaande reminder van Iris Hannema het lijstje met tien geboden voor innerlijke rust van Lisette Thooft las. Op de eerste en tweede plek staan:
  1. Gij zult niet kiezen
  2. Streef niet naar groei
Alweer wordt een poging gedaan om tot mij door te laten dringen dat ik alleen maar hoef te doen wat ik graag doe en dat liefst zo vaak mogelijk. Ik hoef daarbij niet te streven naar succes of groei. Trek erop uit, wees avontuurlijk! 
Ik denk aan de avontuurlijke Joyce die zich verheugde op de "Ver van mijn bed-show" waarin Aad van den Heuvel en Han van der Meer met hun 'tutti-frutti' aan onderwerpen de (derde) wereld bij mij thuis brachten. De avontuurlijke Joyce die culturele antropologie ging studeren omdat het haar zo leuk leek om in Afrika veldonderzoek te gaan doen. De avontuurlijke Joyce die inderdaad een jaar in Burkina Faso ging wonen en werken, maar dan als onderwijzeres. 
Het is tijd om los te laten. Controle is een illusie. 
Lekker avontuurlijk zijn zit in je hoofd, zeg ik tegen mezelf. Het kan gewoon hier en nu meteen. 
Let go en let God.



3 opmerkingen:

  1. stop met willen, houd ik mezelf ook voor

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ja he, dat is het, niet meer en niet minder
      moet ik ook denken aan zuster Paula die zei "ik ga nu..."
      je doet iets of je doet iets niet, ook goed, laat het dan ook los

      Verwijderen
  2. Ik geloof daar ook in, dat doen wat je het liefste doet, je op het juiste spoor zet, daar verbleekt controle bij. Mooie avonturen gewenst, in je hoofd en erbuiten.
    Liefs uit Drenthe

    BeantwoordenVerwijderen