vrijdag 24 augustus 2012

Ik kan overal gelukkig zijn

Gisteren overkwam mij weer eens iets bijzonders. Ik wilde vanuit de stad rechtstreeks naar het station fietsen, maar werd halverwege omgeleid. Weg van de bouwput die daar ontstaan is omdat Utrecht een nieuw station krijgt.
Het was een korte omleiding en hij voerde mij door zo'n typisch stads achterafstraatje. Het maakte een wat rommelige, afgeleefde indruk. Er liep een oudere man met een plastic tas zware boodschappen. 'Hier wonen ook mensen,' schoot het door me heen. Ik zag verwaarloosde appartementen en opeens stelde ik me voor dat de man met de boodschappen mijn buurman was en dat ik daar in één van die appartementen zou moeten gaan wonen. Stel.
En toen gebeurde het. Ik voelde met heel mijn weten dat overal schoonheid te vinden is. Dat ik overal gelukkig kan zijn als ik lekker in mijn vel zit. Dat ik nergens bang voor hoef te zijn.
Ik ervaarde een enorme ruimte en openheid op dat moment. Met heel mijn hebben en houden WIST ik dat dit is waar de verlichte leermeesters en -meesteressen op doelen. Als je in staat bent je vooroordelen los te laten en de wereld tegemoet te treden met die ruimte en openheid in je hart, dan kun je alles aan en zelfs overal gelukkig zijn. Overal.

Vooroordelen hebben geen vat op mij.
Er is ruimte en openheid in mijn hart.
Ik kan overal gelukkig zijn.



poster te bestellen bij www.notsalmon.com

3 opmerkingen:

  1. Mooie ervaring Joyce, betekent volgens mij dat je een stevige basis in jezelf hebt, of in ieder geval voelt en dat is veel waard. Bij mij is die basis nog in ontwikkeling en daar zonder vooroordelen tegenover staan is ook al een heel ding. Ik doe binnenkort nog een poging je te bellen, liefs en een fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. O, maar denk maar niet dat ik dat al goed kan, hoor! Ben net zo goed iemand die zijn best doet en de ene keer een zure en dan weer een zoete vrucht plukt.

      Verwijderen
  2. je verhaal sluit mooi aan op de lezing die ik vandaag bijwoonde van Vera Helleman over www.leveninvrijheid.nl

    BeantwoordenVerwijderen