zaterdag 23 april 2011

In de rij bij de Lidl

Vanochtend stond ik al in alle vroegte, toch nog in de rij, bij de Lidl. Het bij elkaar sprokkelen van mijn boodschappen in die vreemde winkel had bij mij een licht gevoel in mijn hoofd veroorzaakt.
Voor mij legde een, onmiskenbaar volks en heel Utregs, echtpaar hun boodschappen op de band. De man zwaaide naar een kennis die twee kassa's verderop in de rij stond. Ze riepen wat flauwekuldingetjes over en weer en hadden duidelijk veel lol.
"Wat is hier nu eigenlijk mis mee?" flitste het door me heen. Deze man heeft nooit van mindfulness gehoord en lacht zich vast een rotje als ik hem vertel dat ik de dingen met aandacht probeer te doen. Je zou hem bij de 'onbewusten' van Tolle kunnen rekenen.
Toch staat hij heel ontspannen zijn boodschappen te doen. Hij heeft veel lol.
En ik?
Ik sla hem met veel interesse gade. Ik begrijp dat hij niets verkeerd doet. Ik begrijp dat het erop neer komt de dingen vanuit rust en ontspanning te doen. En dat het dan heel gezellig kan zijn in de rij bij de Lidl.

2 opmerkingen:

  1. Mooie observatie, interessant, kan ik tijden over in cirkeltjes nadenken en verzucht soms dat ik wel gewoon een 'simpele' kapster had willen zijn ofzo.

    BeantwoordenVerwijderen