vrijdag 17 februari 2012

Keek

Gisteren zat ik met dochterlief te lunchen bij Keek in de Twijnstraat hier in Utrecht.
Het lunchcafé stond al langer op mijn lijstje om eens uit te proberen en nu was het moment daar. De juffen van de kinderen hadden een studiedag, zoonlief een feestje en moeder en dochter dus het rijk alleen.
Het was ontroerend te zien hoe mijn lieve dochter genoot van dit uitje. Bij het binnenkomen keek ze nieuwsgierig om zich heen en koos een plekje uit. Aan alles zag ik dat ze het zooo ontzettend leuk vond. Het uitkiezen van het broodje, iets te drinken erbij, het babbelen tijdens het wachten en daarna van het opeten van de lunch. Op haar broodje zat alles wat ze zo lekker vindt en terwijl ze zo blij zat te eten zei ze ook nog dat dit misschien nog wel leuker was dan naar de Efteling gaan...
Daarna liepen we nog een paar winkels met leuke spulletjes binnen, ruilden een broek bij Kortjakje en toen was het tijd om naar huis te gaan.
Mijn lieve dochter en ik hebben weer eens ervaren dat er voor een paar heerlijke uurtjes uit, niet meer nodig is dan een heerlijk biologisch lunchcafé en een gezellige buurtwinkelstraat.


Er hangt dus ook kunst bij Keek. Ik bedacht me weer hoe zonde het is dat mijn werken nergens te koop zijn. Ze zijn echt mooi, vooral als ze ingelijst zijn. Toch eens mee de boer op, dacht ik weer. Gewoon investeren in lijsten en exposeren.

illustratie Joyce van den Beuken

5 opmerkingen:

  1. Ja he? Ingrid, een vriendin van me altijd op Facebook reageert op mijn blogs, was ook al zo enthousiast.
    Dank je wel.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Reacties
    1. Haha, ja he? Ik heb er dan ook meteen naar gevraagd en een kaartje meegekregen. De wachttijd is een half jaar, maar dat mag de pret niet drukken.
      Dank je wel voor je compliment!

      Verwijderen