dinsdag 20 maart 2012

Luidruchtige energie

Wat is het moeilijk om te schrijven nu er zoveel goeie dingen aan het gebeuren zijn.
Ik voel me er energiek door. Vooral rond mijn keel voel ik de energie. Er wil van alles naar buiten. Dat is mooi, maar doe in zo'n toestand de dingen maar eens vanuit rust. Dat is verdomde moeilijk, merk ik wel.
Deze blog bijvoorbeeld probeer ik vanuit rust te schrijven. Dat lukte vrijwel altijd goed. Vaak doordat ik me ook rustig voelde, maar ook in andere gemoedstoestanden (verdriet, wanhoop, angst, onrust) was het toch mogelijk een rustig plekje te vinden diep vanbinnen waar vanuit ik kon schrijven.
Met blijdschap en opwinding ligt dat toch echt anders.
Die overload aan positieve, blije, energie is veel luidruchtiger aanwezig en maakt me, naast gelukkig, ook enorm onrustig. Wat ik dus veel doe is bewegen (wandelen, fietsen, opruimen, etc). Ik dóé even meer dan dat ik bén. Gewoonweg omdat ik die energie wil opgebruiken in de hoop wat rust te vinden zodat ik de dingen weer wat beter overzie.
Dingen inplannen, daar gaat het op het moment om. Vanmiddag ga ik dit uitzoeken, morgenvroeg doe ik dat. Van het IMK kreeg ik een mooi lijstje met een aantal punten dat voor iedereen nuttig is:

  • Acties die korter duren dan 2 minuten, meteen doen.
  • Nooit een dag voor 100% vol plannen: 60% plannen, 30% storingen, 10% creativiteit
  • Lastigste taken eerst
  • Opruimen bewaren voor het einde van de dag
  • Doe één ding tegelijk
  • Neem iedere dag de tijd om van de natuur te genieten, al is het maar van de plant in je vensterbank (deze laatste is van mezelf)


2 opmerkingen:

  1. Ik moet steeds aan dat ene zinnetje denken: ik doe meer dan dat ik ben, wat je hier opschreef. In het doen kun je toch ook zijn? Tenminste, dat vind ik altijd wel, al vergt het natuurlijk wel wat aandacht. Mooie toevoeging aan het lijstje trouwens, genieten van die plant in je vensterbank :).

    BeantwoordenVerwijderen