donderdag 24 maart 2011

Joyce in haar atelier


Daar word ik gelukkig van. Lekker achter mijn grote tafel in het atelier, kaarsjes aan, muziekje op de achtergrond of in stilte, opschrijven wat mij bezighoudt, inspirerende teksten lezen, iets moois maken, lekker alleen zijn en in alle rust wat rommelen of gewoon nietsdoen.


En toch kan ik ook niet zeggen dat ik een vervelende dag had op het werk. De kinderen hebben lekker gewerkt en we hebben heerlijk lang buiten gespeeld.
Moet ik gewoon stoppen met er een oordeel over te hebben? Is dat wat nodig is? Ik werk met kleuters en dat is soms leuk en gemakkelijk en soms vervelend en zwaar. Punt.
...

4 opmerkingen:

  1. Wat een mooi sfeerbeeld, heel mooi kunstwerk ook trouwens. Ojee, da's dan toch weer een oordeel;). Dat is en blijft toch moeilijk, oordeelloos Zijn, ik oefen ook, maar...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mijn vriend zag me zo zitten en maakte deze foto met zijn telefoon. Ik ben er heel blij mee.
    Dank je wel voor je compliment!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Joyce, mag ik de vis-afbeelding een keer gebruiken voor de voorkant van de liturgie? Mooi! (Iets mooi vinden is geen oordeel, het is iets wat gewoon opkomt en waarvan je geniet. Net als muziek dat je raakt).
    Groet, Tieneke

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Tieneke, je mag de afbeelding best gebruiken, hoor. Altijd fijn als 'mooi!' opkomt bij het zien van mijn werk :-)
      Zet je er dan wel mijn volledige naam en/of website bij? www.joycevandenbeuken.nl
      Bedankt!

      Verwijderen