woensdag 2 maart 2011

Zo zegene u God

Zegen voor mij, o God
de aarde onder mijn voeten
Zegen voor mij, o God
de weg waarop ik ga
Zegen voor mij, o God
wat mijn verlangen zoekt
U die in de eeuwigheid bent
zegen voor mij de rust

Zegen voor mij datgene
waarop mijn geest zich richt
Zegen voor mij datgene
waarheen mijn liefde gaat
Zegen voor mij datgene
waarop mijn hoop zich stelt
O Gij Koning der koningen
zegen voor mij mijn oog!

Daarom mogen wij zeggen:

De Heer is voor u om u de juiste weg te wijzen
De Heer is achter u om u in de armen te sluiten, om u te beschermen tegen gevaar
De Heer is onder u om u op te vangen wanneer u dreigt te vallen
De Heer is in u om u te troosten wanneer u verdriet hebt
De Heer omgeeft u als een beschermende muur, wanneer anderen over u vallen
De Heer is boven u om u te zegenen
Zo zegene u God, vandaag, morgen en tot in de eeuwen der eeuwen

(Uit de mis waaraan ik deelnam in de Koningshoeven-abdij in Berkel-Enschot)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten