zaterdag 5 november 2011

Lust in mijn leven

Gisteren heb ik in een opwelling het boek Zin. Lust in je leven door schrijven gekocht van Geertje Couwenbergh. Het was blijkbaar tijd voor een cadeautje voor mezelf.
Het is een goed cadeautje. Geertje Couwenbergh schrijft lekker. Ik ben benieuwd wat ze toe gaat voegen aan Writing down the bones van schrijfgoeroe Nathalie Goldberg, maar ook als ze er weinig aan toevoegt is het toch een fijn boek. Goeie titel, mooie lay-out, lekker geschreven en ik heb al twee fijne oefeningetjes gedaan.
Lust in je leven, dat klinkt lekker. Het woordje 'lust' doet wat met mij. Het heeft voor mij niet per se met sex te maken. Het is die overweldigende zin in iets. Belangrijk is dat ik die diepe zin erken en niet weg hoef te duwen uit schaamte, omdat het 'not done' of  'too much' is. Als die lust er gewoon mag zijn, dan ben ik vrij. Vrij van conventies. Dan mag ik met mijn hele hebben en houwen voelen dat ik ergens heel erg naar verlang, het erkennen en er wellicht aan toegeven. Gewoon omdat het heel erg lekker is.



3 opmerkingen:

  1. Een tip: de schrijfboeken van Saskia de Bruin zijn een echte aanrader (vind ik). Maar je maakt me ook nieuwsgierig naar dit boek.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja, die ken ik ook. Heerlijk, ook.
    In de Happinez van afgelopen maand staat trouwens een interview met Geertje Couwenbergh.

    BeantwoordenVerwijderen