zaterdag 14 januari 2012

Meditatief

Gisteren vond ik de nieuwe 'Meditatief' in mijn mailbox. Het is een twee-wekelijkse inspiratiemail rond christelijke meditatie. Afgelopen november werd ik door één van de samenstellers benaderd met de vraag of hij een tekst van mijn blog mocht gebruiken voor Meditatief. Natuurlijk, wat een eer! Het zijn niet de minsten waar ik tussen mag staan. En gisteren zag ik tot mijn grote schrik en vreugde dat het blijkbaar zover was.
Op de site kun je in het archief neuzen tussen de eerdere uitgaven en daar vind je tal van inspirerende teksten. Die van mij staat uiteraard onder kopje 2012 en heeft nr. 130, maar ik zag daarnet al dat hij zo snel nog niet on-line gezet was.

"MEDITATIEF is als een aperitief: het geeft een voorsmaakje op je eigen meditatietijd en doet je misschien verlangen naar méér.
MEDITATIEF is als een digestief: het geeft een heldere kijk op moeilijkheden die zich in de meditatiepraktijk voordoen, en maakt ze daardoor verteerbaar.
MEDITATIEF is als een cursiefje: het geeft soms verrassende invalshoeken op de dagelijkse pelgrimstocht die de meditatie is.
MEDITATIEF is een initiatief van de christelijke meditatiebeweging in België en Nederland."

Mocht je het inspirerend vinden, dan kun je je op de site ook aanmelden voor deze lichtverteerbare inspiratie-mail over mediteren en meditatie! 
Goed weekend allemaal!



3 opmerkingen: