maandag 9 januari 2012

Smoezen pletten

En toen ben ik Mariëlle gaan bellen (die een boek voor mij gaat opsnorren) en naar de stad gefietst voor een rondje boekhandel en Broodnodig. Hier had ik hulp bij nodig, zoveel was duidelijk.
Om half twaalf zat ik achter DE koffie en HET kaneelbroodje met een heel fijn boek: De Z(Z)P'er als merk. On- en offline personal branding. Het is een boekje in de serie van VKbanen.nl.
Ik ben er erg blij van geworden. Wat blijkt? Ik ben uit mezelf op de goede manier aan de weg aan het timmeren.
"Maak jouw werk persoonlijk en het ontstijgt het functionele. Neem jezelf mee naar je werk. Stop jouw ideeën, inspiratie, jouw vonk, creativiteit en initiatief in je werk en je wordt onvervangbaar. De authentieke toegevoegde waarde die je levert wordt onnavolgbaar. Neem je werk persoonlijk en je ontstijgt de massa en het functionele."
Dat is precies wat mij heel helder geworden is de afgelopen dagen. IK ga het doen. Op mijn unieke manier. En dat is precies waardoor het kans van slagen heeft. Zo ontzettend leuk om dat zwart op wit te zien staan!
"Door continu actie te blijven ondernemen, elke dag weer, houd je het mechanisme draaiend waarmee jouw droombaan realiteit wordt," zeggen Huub van Zwieten en Martine van den Hoed. ... "Maar de machine hapert door je eigen innerlijke weerstand." ... "De truc is om niet op zoek te gaan naar manieren om van jouw onzekerheid af te komen, maar om in actie te komen, ondanks de af en toe aanwezige onzekerheid en twijfel."
Hoe je dat doet? Daar komtie: de smoezenpletter!
Ik had hem zonder dat ik het in de gaten had vanochtend al gebruikt. Ik hoef namelijk alleen maar de juiste vragen te stellen zodat ik wél in actie kan komen.
"Ik weet niet waar ik moet beginnen
De smoezenpletter stelt de vragen:
- Waar moet ik beginnen?
- Wat kan ik doen om te ontdekken waar ik moet beginnen?"
Hartstikke mooi. Mijn machinerie is in werking gezet.



3 opmerkingen:

  1. Waar ik veel aan gehad heb, is het boek "start vanuit je hart" en dat blijkt nu geheel gratis op internet te staan. Aanrader! http://www.devoorde.nl/page/4783/gratis-boek-

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dank je wel voor deze mooie tip, Hella. Ik heb het gevonden, ziet er goed uit inderdaad!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zeker hartstikke mooi, wat een fijne positieve energie Joyce!

    BeantwoordenVerwijderen