dinsdag 10 mei 2011

Gehechtheden loslaten

Vanochtend heb ik mijn werkm@p aangemaakt. Dat is een map waarmee ik in contact sta met een medewerker van het UWV. Het bleek niet zo eenvoudig als het van tevoren leek, want er werd mij gevraagd in te vullen naar welke functie ik ga solliciteren. Toen ben ik maar alleen vragen gaan invullen waar ik wel een antwoord op had.
Tijdens het mediteren voelde ik de onrust. In mijn hoofd was het geen moment stil en mijn spieren wilden maar niet ontspannen. Je hoeft dit alleen gewaar te zijn, zei ik tegen mezelf. Hoe voelt het, waar gebeurt het allemaal?
Dit allemaal te ervaren werd me duidelijk teveel, want ik ging er van bewegen waardoor ik me nog wanhopiger ging voelen (want het is toch echt de bedoeling dat je stil blijft zitten tijdens het mediteren). "Hoe doe ik dat, dat loslaten, dat opgeven van al die gehechtheden?" Die zin schoot door me heen en herhaalde zich als een mantra. Keer op keer.
Uiteindelijk zag ik hoe er geld van mijn rug af naar beneden de diepte in rolde, ik zag alles wat 'men' met succesvol te maken vindt hebben vanaf mijn rug de diepte in storten en tenslotte rolden er enthousiast knikkende mensenhoofden naar beneden terwijl er nog wat duimen omhoog gestoken werden. 
Daarna was het rustig en ging mijn wekkertje af.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten