zaterdag 14 mei 2011

Prietplaatjes

Misschien heb ik mijn gehechtheid aan geld wat erg rigoureus de afgrond in laten storten, want nog diezelfde middag werd ik op de proef gesteld.
Mijn fijne, mooie, stevige fiets werd gestolen voor de deur van de bibliotheek. Midden in de stad, tussen krantenverkopers, geldinzamelaars en winkelend publiek. Ongelofelijk.
Hoewel ik er wat gelaten onder lijk te worden is het loslaten van die gehechtheid aan geld is nog niet helemaal gelukt, want ik heb de afgelopen dagen, naast het zoeken naar een fijne tweede hands fiets, veel tijd besteed aan het vinden van een geschikte vacature om op te solliciteren. Een nieuwe baan levert tenslotte geld op.
Afgezien van een vacature als redacteur op de afdeling kinderboeken van een bekende uitgeverij, zag ik niets waar ik blij van werd. Integendeel, het werd me zwaar te moede. Tussen die vacatures op internet zou ik het niet vinden. Het gevoel alles alleen te moeten doen, staat meestal om het hoekje te wachten tot het tevoorschijn kan piepen, en rook zijn kans.
Ik heb weer gemerkt hoe ik mezelf afsluit als de dingen me overweldigen. Hoe ontzettend moeilijk ik het vind om daar iets anders voor in de plaats te zetten. Een tegengestelde beweging te maken. Ik laat me zo moeilijk helpen. Toch lukte het gisteren er over te praten en het resultaat was verrassend concreet.
Ik had eerder die dag twee mensfiguurtjes getekend waar ik graag iets mee zou doen op een tweede blog. Ik was blij met het resultaat, maar sloeg compleet dicht toen ik er tekst bij wilde verzinnen. Gisteravond kwam manlief met een goede insteek en daar ga ik zo meteen mee aan de slag. Heel fijn hoe zoiets kleins alles weer in het juiste perspectief kan zetten.
Mag ik jullie aan Bart en Bregje voorstellen?



Je kunt hen volgen op www.prietplaatjes.blogspot.com

2 opmerkingen:

  1. Reacties
    1. Ja, ben uit de stroom geraakt zoals je vast opgemerkt hebt. Spijtig inderdaad. Goed dat je me erop attendeert, mooie vrouw met de mooie naam :^) Zal eens kijken wat nog opborrelt! Dankjewel dus voor je reactie.

      Verwijderen