zondag 7 augustus 2011

Die andere mensen

Het is zondagochtend en ik ben naar boven gegaan om te schrijven. Nu zit ik hier alweer zo'n drie kwartier heb van alles gedaan, maar nu pas met een nieuwe blog begonnen.
Het is duidelijk niet hetzelfde. Thuis zijn en in mijn atelier zitten met nog een gezin beneden waarvan ik niet weet of zich af vragen wanneer ma klaar is, of thuis zitten en aan een blog schrijven terwijl ik weet dat manlief op zijn werk en de kinderen op school zijn. Het is voor mij lastig om me los te maken van anderen. Dat is niet nieuw, maar ik merk het weer eens op.

"What other people think of you is none of your business," zegt Paulo Coelho op zijn Facebookpagina.

Die onthou ik. Lijkt me een hele bruikbare om mezelf in m'n centrum te houden.

foto gemaakt door Joyce

3 opmerkingen:

  1. Herkenbaar. Ik voel me ook pas vrij als iedereen weg is en ik weet dat ze niet terug komen voorlopig. Naar is dat. In een andere kamer zijn is nog niet alleen. Ik zal het zinnetje ter harte nemen...
    Welkom terug trouwens, ben even de schada in aan het halen en bij aan het lezen...
    Groetjes Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ha Mirjam. Goed dat jij er ook weer bent. Het doet goed te lezen dat je het herkent. Dat geldt over en weer, he?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Kan volledig met Coelho instemmen !

    BeantwoordenVerwijderen