maandag 15 augustus 2011

Tuingeluk

Na al dat gefilosofeer over het onstoffelijke had ik gisteren blijkbaar veel behoefte aan wat aardsere zaken.
Ik liep de tuin in. Het was droog, niet koud en er waaide een heel licht windje, als ik niet zo opmerkzaam was geweest, was het me zeker ontgaan.
De dauwdruppels op een soort vetplant vielen mij het eerste op. Ik pakte mijn telefoon en maakte er een paar foto's van. Daarna speurde ik verder in onze sterk verwaarloosde tuin en kwam een hele hoop moois tegen.




4 opmerkingen:

  1. Heerlijk, dat is zo belangrijk. Stilstaan, kijken en de natuur ervaren. Mooie foto's ook! Liefs MiM

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dank! Het leuke was dat ik ook nog 's avonds een lesje photoshoppen gekregen heb van manlief zodat ik de foto's zo mooi kon presenteren.
    Op die manier leer ik het liefst: vanuit een concrete vraag. (Zouden ze op scholen ook meer vanuit moeten gaan, vind ik, maar goed)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi en lekker (afgezien van de naaktslak dan :))! Meer inhoudelijke reacties als ik weer met beide benen in Rotterdam ben (nu nog met half been in Drenthe)...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Volgens mij behoort die naaktslak ook tot het tuingeluk...

    BeantwoordenVerwijderen