woensdag 31 augustus 2011

Zo

Ik ben weer eens gelouterd uit een migraine-aanval gekomen. Heerlijk is dat.
De hele ochtend en middag heb ik me overgegeven aan het feit dat mijn kop pijn deed en dat ik te misselijk was om iets te eten of drinken. Gewoon blijven liggen is de remedie. Niet op willen staan en vooral niet denken dat iets eten of een stevige kop koffie wel zal helpen.
Op dit soort momenten geef ik me dus over. Ik blijf waar ik ben, ik wil niets, zelfs niet dat het over gaat. Ik concentreer me op mijn ademhaling en op mijn lichaam dat zich over heeft gegeven aan het liggen.
Deze ochtend was een langgerekte meditatie. Misschien is dat ook precies waardoor ik er vaak zo gelouterd uit kom. Het voelt als een 'reset' vertel ik vaak. Nu is dat ook het geval.
Een zegen na de ellende. Toch mooi.

dahlia

2 opmerkingen:

  1. Wat een heerlijk positieve kijk op migraine... Ik zal mijn volgende omarmen :-) Heb er gelukkig niet al te vaak last van... Liefs Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nee, ik ook niet meer, gelukkig. Sinds ik gestopt ben met werken is het vrijwel weggebleven.
    Zie wel een duidelijke link met wat ik meemaak de dag(en) ervoor. Na het verjaardagsfeest volgde namelijk ook nog een spannende avond ivm motorpech. We laten de auto niet meer maken en kopen (voorlopig) ook geen nieuwe. Even omschakelen...

    BeantwoordenVerwijderen