zondag 21 augustus 2011

Haiku's

Ik sms-te met een vriendin die op vakantie is. Het weer was er niet al te best. Ik typte dat je gewoon moet dansen met het weer. Daarna schreef ik de volgende haiku:

regen, wind en kou
doe de tango met 't weer
zeg ik hou van jou

Iedere keer dat ik versjes, elfjes of haiku's maak, verwonder ik me er weer over hoe leuk het is te spelen met woorden, ritme en klanken. Het kost bijna geen tijd en het maakt me iedere keer weer blij. 

weer een nieuwe dag
die ik op eigen-wijze
mooi inkleuren mag

foto gemaakt door Joyce

6 opmerkingen:

  1. Ha Joyce,

    Deze week heb ik - via de site van Kriebels & Krabbels - jouw 'Zielekruid' ontdekt. Ik geniet van je teksten. Mooi ook die haiku's: met weinig woorden heel veel zeggen.

    Hartelijke groet,
    Mettje

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heeee Mettje, leuk dat je er was en dank je wel voor je complimenten!
    Kom lekker terug, want ik ben voorlopig nog wel aan het schrijven (word er namelijk heel blij van zoals ik hierboven al schreef).

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wauw, wat leuk en blij!
    Kon ik nou ook via mail updates van je blog krijgen? Want jouw berichten komen vaak niet in mijn blogger-update en daar baal ik inmiddels wel van.
    Een mooie dag gewenst!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ja, je kunt je inschrijven bij follow by e-mail (onderaan de rechter tekstbalk). Je krijgt het bericht dan 'kaal' (zonder afbeelding) in je mail-box. Een vriendin van mij vindt dat niet zo leuk en die klikt dan meteen door naar de site. Het is wel zo dat je mijn berichten dan een dag later pas ontvangt (begreep ik van die vriendin).
    Maar wel vreemd hoor, dat je ze gewoon af en toe niet krijgt. Mooi is dat.
    Maar goed, zo kun je het dus oplossen.
    Jij ook een mooie dag, he. Lekker dansen met het mooie weer vandaag ;^)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het is een kunst om zo eenvoudig-gelukkig te kunnen zijn als u, met enkele woorden; meer hebt u blijkbaar niet nodig. Ik herken steeds weer het kind in u...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat mooi, Walter, wat klinkt dat fijn ook. Denk zelf altijd dat ik dat kind zo weinig aan het woord laat. Misschien valt dat mee.

    BeantwoordenVerwijderen