dinsdag 18 oktober 2011

Geborduurde mandala


En daar issie dan: de door mij ontworpen en geborduurde mandala. Ik heb er met veel plezier aan gewerkt. Ben nu van plan om een ingewikkelder patroon te ontwerpen, met meer kleuren en het geheel helemaal 'vol' te borduren. 
Op het internet zag ik dat ik niet de enige ben die ontdekt heeft dat dit leuk is om te doen. Dat is denk ik vooral zo als je het patroon zelf ontworpen hebt. Terwijl je werkt zie je verschijnen. Veel mooier dan het op het ingekleurde ruitjespapier staat. Het groeit onder je handen vandaan, dat maakt het zo fijn om te doen. Daarnaast is het een heel rustgevend werkje, want je moet je toch echt concentreren op je werk wil het goed gaan. Ik was echt even alleen daarmee bezig, heel meditatief. 
En voor de materialen gaan we natuurlijk allemaal naar mevrouw Vos - van Wijk, de eigenaresse van "In de Nijvere Conste"!

5 opmerkingen:

  1. Prachtig! Heel mooi ontwerp! Zelf vind ik deze open versie heel geslaagd. Succes met het volgende ontwerp.

    Groet, Marije
    http://motherofwonder.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dank je wel, Marije, echt leuk om te horen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Is mooi geworden! Lijkt me ook echt heerlijk om te doen. Knap hoor, ook nog zelf het patroon ontwerpen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ha Joyce,

    Mooi hoor, je borduursel! En heb je van dat in kleur overlopend garen gebruikt?

    Groetjes,
    Mettje

    BeantwoordenVerwijderen