zondag 2 oktober 2011

Goede voornemens

Het is vreemd, maar ik merk dat er de afgelopen week steeds nieuwe goede voornemens blijven opkomen. En dat midden in het jaar.
Het begon bij het voornemen om weer consequent iedere dag te gaan zitten voor een meditatie. Vervolgens besefte ik dat ik beter mijn best wil doen voor de Zweedse les. Daarna merkte ik dat ik toch echt op mijn eet- en slaapgewoonten wil letten: minder alcohol en suiker, meer water en fruit en uiterlijk om half elf erin. Als klap op de vuurpijl kwam er dit weekend het verlangen om weer te gaan sporten bij.
Zou het door het weer komen? De zon stemt mij optimistischer en wellicht raak ik daar wat overmoedig van en zie ik mezelf als een soort superwoman die alles kan. Én iedere dag mediteren, bloggen, gezond eten en drinken en op tijd naar bed, én drie keer in de week (pak 'em beet) Zweeds studeren en sporten.
Het zou in principe moeten kunnen, maar ik ben bang dat ik teveel tegelijk vraag van mezelf.
Ik bombardeer de komende week als testweek. Daarna evalueer ik de boel.
Kijk, van dit soort daadkrachtig geformuleerde plannetjes die aan alle kanten goed zijn voor mezelf word ik meteen blij.
Het komende half uurtje ga ik besteden aan de Zweedse les. Een goed begin is het halve werk!


Oja, en dan vergeet ik er nog één: weer meer prietplaatjes gaan maken!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten